tankar

Ibland undrar jag hur människor tänker när dom gör vissa saker. 
Hur kan man bara låtsas som allt är bra, som inget har hänt.. fast du vet lika väl som jag att det inte är bra.
Det här är inte sanningen, vi lever i en lögn. Både du och jag.
Jag förstår inte hur du tänkte, varför göra det som gjorde allra ondast, för mig.
Du visste vad jag ville, hur jag kände, ändå gjorde du det, och nu låtsas du att allt är ok.
Ingenting är ok.
På kvällarna innan jag ska somnar brukar jag ligga och fundera på vad som betyder något för mig, och vad som betydde något.
Tänk hur snabbt allting kan ändras. Bara på någon sekund. Så är allt borta. Allt man en gång kände. Istället blir man tom, och vet inte vad man ska göra eller känna längre.

Det känns som i en dröm, för hur mycket till ska man behöva ta?
Ibland undrar jag när jag ska vakna upp från denna hemska dröm.
Ibland undrar jag när du ska höra mig.
Ibland undrar jag när du ska se mig.
Ibland önskar jag att jag kunde göra allt bra. Bara bryta allting. Göra så det blir bra för oss båda.
För det här är inte så vi vill ha det.
Jag kan ta en chans. Chansa på att du gör det rätta, men innerst inne vet jag inte.

Jag vill bara göra en förändring, bryta allt. Komma ut ur mörkret och in i solen igen.

Ibland önskar jag att jag kunde flyga. Känna frihet. Bara få flyga så långt ifrån som möjligt. Upp till himlen.
Och se allt ur en annan synvinkel. Men det går inte. Jag kan inte flyga.
Men om jag fick önska mig en sak. Så skulle det vara att kunna flyga.
Känna friheten.
Ha en plats att komma till när det blir för jobbigt och hårt här nere.

Vi lever i en lögn, och jag vill bara komma ur den!

Jag är värd bättre än detta. Du är värd bättre än detta. Vi är värd bättre än detta.



Kommentarer
Postat av: J

vet jag vem det handlar om? är det den jag tror det är? <3

2010-10-20 @ 16:30:04
Postat av: Louise- en blogg om det mesta!

allt bra med dig?:)

2010-10-20 @ 23:41:23
URL: http://louiseelinore.blogg.se/

Kränkande kommentarer till mig eller någon i min närhet kommer INTE att publiceras. Tänk även på att när du kommenterar så sparas ditt IP nummer. Glöm inte heller att lämna eran blogg adress, så jag kan svara tillbaks, för det kommer jag definitivt göra, så glöm inte det ! Annars är det bara att kommentera här:

Namn:
Kommenterar du ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0