Det här är jag

Jag är inte bra på att berätta om mig själv men jag gör ett försök.

Jag heter Rebecca, jag är född och uppvuxen i Stockholm tillsammans med mina föräldrar. Jag har inga syskon. Dock har jag en kompis, Sara, som jag har känt i nästan hela mitt liv. Henne har jag växt upp med så hon är som min syster, men jag har alltså inga riktiga syskon. Jag är född 1995, och fyller alltså 16 år nu i februari. Dock känner jag mig inte alls som 16. Jag känner mig mer vuxen, och har alltid gjort. Jag har aldrig tyckt att jag passat in bland kompisarna i skolan. När jag var lite yngre var det i och för sig lite lättare. Men nu när man blivit äldre så är det svårare att hitta kompisar som man trivs med och som känns lika jämngammal som än själv. Jag får även höra ganska ofta av andra som tycker jag verkar äldre än vad jag är. Vissa blir helt chockade när jag säger att jag är född 1995.

Jag är väldigt intresserad av psykologi och vill gärna läsa vidare till att bli psykolog. Vilket jag kommer göra nu till sommaren då jag börjar gymnasiet. Förutom det så är jag väldigt intresserad av mode och make-up. Jag är en typisk tjej som gärna går ut med vänner och shoppar. Eller bara tar en fika. Ett annat intresse jag har är att gå på konserter och liknande. Det hela började nog med att jag och några vänner började gå på idol 2008 några gånger. 2009 gick jag på fler idol veckofinaler och finaler. Jag följde även med runt på deras roadshow där man lärde känna idolerna mer. Vilket har gjort att jag blivit bra vän med Nicklas Hocker från idol 2009, även några andra från det året. Även 2010 var jag på idol och lärde känna idolerna, dock inte lika mycket. Genom idol har jag lärt känna väldigt många nya fantastiska vänner i hela Sverige som jag aldrig hade lärt känna om det inte vore för idol. Så det kommer jag alltid att vara tacksam för. Jag går inte bara på idol. Jag går på sommarkrysset, och andra gratis konserter. Vad säger man? Jag älskar musik.

Jag älskar musik, och lyssnar faktiskt på det mesta. Men favoriterna är ändå Tokio Hotel. Som jag gillat i snart 5 år. Dom har alltid följt med mig. Dom har på ett sätt format mig till den jag är idol. Utan dom, och deras texter tror jag inte att jag hade varit den person jag är idag.

Annars är jag en väldigt glad och positiv tjej. Tillsammans med vänner kan jag ibland anses vara en väldigt pratglad tjej som är svår att få tyst på. Jag och mina närmsta vänner pratar väldigt mycket och fort och i mun på varandra vilket gör det svårt för folk runtomkring att uppfatta vad vi faktiskt vill säga. Jag har lätt till skratt.
Hemma är jag en ganska lugn tjej, hemma är då jag kopplar av och bara är mig själv, går in i mig själv så att säga. När det gäller i skolan så är jag väldigt seriös. Jag vet vad jag vill och jag tänker inte låta någon stoppa mig. I klassrummet skulle nog ingen säga att jag pratar för mycket.


Kommentarer
Postat av: Jessie

Its the truth bitch!! Prata i munnen på varandra. hahaha,, Kommer sakna dig så., Ta hand o dig, Jág älskar dig ifall jag inte lever längre efter usa, bara sp du vet! PUSS

2011-01-11 @ 18:54:43
URL: http://kipfer.blogg.se/

Kränkande kommentarer till mig eller någon i min närhet kommer INTE att publiceras. Tänk även på att när du kommenterar så sparas ditt IP nummer. Glöm inte heller att lämna eran blogg adress, så jag kan svara tillbaks, för det kommer jag definitivt göra, så glöm inte det ! Annars är det bara att kommentera här:

Namn:
Kommenterar du ofta?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0